Reis mee met Marike & Tom

Hong Kong

Met de nachtvlucht van Perth naar Hong Kong. Wist-je dat Perth dichter bij Singapore ligt dan bij Sydney? Heeft niks met onze vlucht te maken maar toch leuk om even te melden. Het vliegveld van Hong Kong is immens groot en nog vrij nieuw. Voor dit vliegveld is een apart eiland aangelegd. We hadden een hotel in Kowloon. Hong Kong bestaat uit een deel vasteland en een paar eilanden. Hong Kong City ligt op een eiland.

We konden niet direct in onze kamer, dus eerst maar even de straat op. We hadden niet veel geslapen tijdens de vlucht dus de immense drukte van HK overviel ons. Marike vroeg zich af of HK wel zo’n goede keus was. Maar na een klein tukje zag de wereld er al heel anders uit en hebben we de stad verkend. Op elke hoek (echt op elke hoek) van de straat wordt je aangeklampd door Indiase handelaren: Tailor Sir? Copy watch, copy bag? De eerste keer doe je dat af met een geintje: Something wrong with my clothes? Maar na een poosje gaat dit hard vervelen en negeren we ze gewoon. Met de ferry zijn we even overgestoken naar HK-City en na een lekkere maaltijd hebben we de dag afgesloten op de markt in Temple Street. Hier verkopen ze alles wat je niet nodig hebt. Maar blijft altijd leuk.

De volgende dag was het weer een stuk helderder, dus op naar de Peak. Dit is het hoogste punt in HK City en van hier een prachtig uitzicht over HK. Helaas hadden meer mensen dit idee dus het was even in de file staan voor de trein naar de top.

S’Middags met de hop-on-hop-off bus door HK. Werkelijk ongeloofelijk hoe hier gebouwd is, kan het niet in de breedte dan maar in de hoogte zullen de Chinezen gedacht hebben.

Zaterdag was onze laatste dag in HK. S’ochtends nog even een poging gedaan om een nieuwe lens (nee, niet voor mijn ogen, voor mijn camera). Prijzen bleken hier aardig tegen te vallen, niet gedaan dus. Wel weer mijn ogen uitgekeken. Op de lokale vismarkt worden (levende) kikkers en schildpadden verkocht. Een straat verder, met allemaal dierenwinkels, worden ook schildpadden verkocht maar dan als huisdier bedoeld. Ook kun je hier gewoon honden en katten kopen.

Zo, dit waren onze highlights uit Hong Kong. Op naar Vietnam, op naar Hanoi.

Anouch

hoi mam en Tommy,
mam: je was toch weleens in HK geweest?
erg leuk om jullie verhalen te lezen, veel plezier en XXX Anouch

Marie-Chantal & Sonny

Hallo Tom & Marike,

Geweldig om jullie belevenissen op deze manier toch ook een beetje mee te mogen maken...... Zoals velen zijn wij behoorlijk jaloers en hopen dit zelf ook een keer te kunnen gaan doen! De foto's geven ook een leuke impressie.
Namens Sonny: Ajax, PSV en Twente strijden om het kampioenschap(erg belangrijk........) . FC Groningen is gedegradeerd (geintje .....)
Groetjes vanuit het helaas wat druilerige Geleen (we hebben de verjaardag van mijn overleden vader gevierd),
Sonny & Marie-Chantal

Sanna

al jullie verhalen en al die leuke reacties erop, blijft dat bewaard als jullie weer thuis zijn? Is toch wel een ontzettend gave herinnering later, dus ik hoop het!

En wat een leuke avonturen weer, mooie foto's ook. Wat ik er zo van lees zijn jullie er maar druk mee.... doen jullie ook weleens een dagje niks? Lijkt me ook weleens prettig!

In huize weltevree is alles goed, ben volkomen besmet met het tuinier-virus en als je eenmaal begint rol je van de ene klus in de andere, dus er gebeurt best veel. Als jullie weer thuis zijn kun je het komen zien. We houden het best vol zonder jullie maar verheug me toch ook alweer op jullie thuiskomst hoor! Maargoed, dat duurt nog wel een tijd, geniet er eerst nog maar lekker van. Dikke kussen, LJB, San