Reis mee met Marike & Tom

Perth

Perth, 18 maart. Vanuit Alice Springs vliegen we naar Perth aan de westkust van Australië. Een groot deel van de vlucht vliegen we boven de woestijnen van de Red Centre. Na 3 uur vliegen gaat het rode landschap over in geel/bruine landerijen. Na een wat merkwaardige landing (scheef, op 1 wielstel) komen we aan in Perth. Perth is op Hawai na de zonnigste stad van de wereld. Wij hebben dan ook mooi weer en heel mooi weer. S`middags boeken we gelijk een toertje na Rottnest Island. De rest van de middag vermaken we ons in het prachtige Kings Park (mooie parken hebben ze hier in Australie!), vanuit hier een prachtig uitzicht op de stad.

De volgende dag schepen we in voor onze dagtocht naar Rottnest Island. De ferry vertrekt vanuit het hart van Perth en zakt vervolgens de Swan River af. Onderweg zien we nog dolfijnen. Rottnest Island is in 1696 ontdekt door de Nederlander (of Belg?) Willem de Vlamingh. De vele quokka’s, soort mini kangaroos, hield-ie voor grote ratten en noemde het eiland daarom Rattenest. Zo dat weet u ook dan weer. Wij hebben in ieder geval een relaxed uitwaaidagje gehad op dit eiland.

Dinsdag is wasdag in Perth, dus Marike was de klos. Taken moeten toch eerlijk verdeeld worden nietwaar? S’Middags een heerlijke fietstocht gemaakt stroomopwaarts langs de Swan River. S’avonds lekker bij de Chinees gegeten met uitzicht over de rivier. Helaas werd ook hier de creditcard niet geaccepteerd en kon ik alsnog langs een ATMmachine.

De volgende dag met de trein naar Fremantle aan de kust. 30 min. Met de trein en je bent weer in een geheel andere omgeving. Schattig dorpje met een leuk parkje waar we hebben gepicknicked. Hier ook nog een paar souveniertjes gekocht.

S’avonds vliegen we naar Hong Kong. Hiermee sluiten we onze Australie trip af en verruilen we ‘down under’ met de tropen van ZO Azie. Australie was een prachtige ervaring met imposante steden, indrukwekkende natuur en vriendelijke mensen (“no worries, mate”).

Op naar Hong Kong en jà we hebben er nog steeds veel zin in en genieten en verbazen ons elke dag weer. Dat maakt het reizen boeiend ondanks de vermoeienissen die dit af-en-toe met zich meebrengt. En, dat zal in Azie zeker ook zo zijn, wordt vervolgd…

Roland

ff voor de goede orde........ Vakantie is toch relexen????
Hehehe. Mooie foto's en verhalen. Jaloezie slaat om naar een nog negativer iets... We moeten jullie iets over de katten vertellen, de brandweer heeft bij jullie huis in Nijkerk gestaan en de volvo die ik in een dronken bui geleent heb.... Nou ja jullie snappen het wel. ;-)

Groet R

Mama

Lieve kinderen, Helaas had ik een tijdje niet gekeken. Dat komt ook dat het een keer eerder wat lang duurde dat ik wat las en zei dan de volgende zaterdagt of week dan maar. Wat hebben jullie al wat meegemaakt.Ja, zielig is dat va die Aborigenals he, ik had bij de Ned. les al eens een boek gelezen van een Amerikaanse dokter die daar over schreef. Ja, zo zie je overal in de ereld waar de eerste hebbers zogenaamd de beschaving kwamen brengen. De mensen worden langzamerhand wat wijzer, daarom wordt hier straks al flink beknot in de opinie en nieuws zenders zals Paul Witteman, Zembla enz. Jullie weten dat het kabinet hier gevallen is?

de P.v.d.A. wilde zich houden aan de afspraak dat de troepen terug moeten en nu krijgen zij de schuld dat het kabinet gevallen is. Ze zijn gelijk omhoog gegaan op de toetsing bij Maurice de Hond.De Christelijke regeren nu tot 6 juni a.s. alleen, dan zijn de landelijke verkiezingen.Bos is op gestaps, daarvoor is nu de burgemeester van A,dam in de plaat5s.De Min v. verkeer oja Eurlings wil een gezin stichten en is er ook uit gegeen.Lees je weleens iets over Nederland of zie jullie iets op T.V. Het aantal werkelozen is al dik over de 400.000,veel mensen komen bij de schuldhulpverlening terecht. Van de week was Rob jarig zoals je weet. Ik stond voor noppes bij de deur.s,Morgens was ik opgehaald door een vriendin omdat er een andere vriendin jarig was,dus je had al iets gelopen naar de bushalte, daar kan ik eventueel even zitten. Dus je begrijpt niet zo leuk. Henk cadeautje ligt hier dus ook nog.Van Yvonne v.d. Geest kreeg ik een kaartje uit Australie,zij waren ook vier weken op rondreis daar, dus je had ze zomaar kunnen tegenkomen, nauw zomaar ook weer niet he in zo,n groot land. Nu ik stop. Ben nieuwsgierig naar Vietnam. Ik hoop dat je veel van mensen kunt horen . Daag Tom, Daag Marieke. Gaat het met de heup?

jolanda

Moet eerlijk zeggen dat ik best jaloers ben als ik jullie verhalen lees en de foto's bekijk. Fantastisch om dit allemaal mee te maken. Volgende week mag eindelijk het gips eraf. Jippie. Martin kreeg slechter nieuws. Wordt wel eind juni voordat hij zich meer kan bewegen en weer mag autorijden. Kijk nu al uit naar de foto's van Hongkong.
Veel plezier.
Kus Jol en M

Rieneke

Heb al een mailtje gestuurd. Wat een prachtige reis hebben jullie tot nu toe. Mooie natuur en wat leuk al die dieren die jullie hebben gezien. Nou ja, behalve die enge slang dan. Een hele goede reis naar Vietnam.
Groetjes
Rien (ook van Joost)