Reis mee met Marike & Tom

Het vertrek

Schiphol, 15 feb. Eindelijk is het dan zover. Na maanden van voorbereiding gaat onze grote trip beginnen. Om file problemen en bevroren wissels voor te zijn hebben we overnacht op Schiphol. Met de fam. Meijer hebben we lekker gegeten en vervolgens afscheid genomen. S’Avonds nog even schaatsen gekeken maar onze ogen vielen al gauw dicht.

Marike had thuis al ingechecked dus was het alleen even bagage afgeven. Door mist in Londen vertrokken we wat later. We hadden 1 uur overstap in Londen voor onze trip naar LA, dus dat werd nog spannend. Op Heathrow moesten we na lang wachten opnieuw door de Security (“Security houdt alles op”, wie zei dat ook al weer?). Toen we door de Security waren hadden we nog 15 min. Op het scherm werd bij onze vlucht “Gate Closing” aangegeven. Desondanks zetten we het op een sprinten. De internationale vluchten vertrekken aan de andere kant van Heathrow, dus dat was trap op, trap af, lift in, roltrap op, trein in en uit. Kom je uiteindelijk bij de gate moet alweer de bagage gecontroleerd worden. Hijgend kwamen we 5 min. Voor vertrek het toestel in. We hadden 2 prima plaatsen achterin de 747 en kwamen 12 uur later in Los Angeles aan.